Warme dankjewel voor Warmste Week-acties
De Warmste Week van Studio Brussel was in december extra warm voor Blijdorp. De week voor kerstmis stond dit jaar opnieuw volledig in het teken van Music-For-Life-acties, in totaal organiseerden meer dan 230.000 mensen in Vlaanderen 13.582 acties voor 2.088 goede doelen. Dit alles bracht 17.518.153 euro op! Maar liefst 13 acties werden geregistreerd voor het goede doel Blijdorp.
Deze acties waren erg uiteenlopend. Zo toonde DRC, de Dendermondse Rugbyclub, alweer zijn warm hart en zette in het kader van de Warmste Week o.a. een wandel/fiets zoektocht op touw ten voordele van Blijdorp. Deze actie leverde 1.601,42 euro op. Medewerkers en gasten van Baleunis Dendermonde organiseerden in samenwerking met enkele studenten van Hogeschool Gent een spaghetti-avond en een filmvoorstelling. Verder werden er handgemaakte kerstkaartjes en zelfgebakken pannenkoeken verkocht. Dat alles bracht een mooie cheque op van meer dan 6.000 euro die een afvaardiging van medewerkers en gasten vol trots live op televisie mochten tonen. Mochten ook aanschuiven voor de camera: een afvaardiging van de BuSO-school samen met medewerkers van plantenkwekerij Spruyt uit Buggenhout. Zij verkochten de afgelopen maanden plantjes in leuk gekleurde potten wat in een opbrengst van 5.000 euro resulteerde.
En dit zijn nog maar enkele voorbeelden … IBO ’t Speelpaleis bundelde zijn warmste krachten om in Dendermonde zelfgemaakte kerstwerkjes, jenever en warme chocomelk ten voordele van Blijdorp te verkopen. Triatlon club 3MD uit Dendermonde liet zich sponsoren per gezwommen kilometer tijdens een Swimmathon. Er werd door deze straffe zwemmers voor 8.000 euro baantjes getrokken! Het bedrijf PSS Belgium uit Dendermonde verkocht onder meer laptops, pannenkoeken en cakes en schonk ons ook de drankopbrengst van een afterworkparty (in totaal 2.500 euro). In Steenhuffel bood Flore zelfgemaakte brownies aan, in Lokeren werden croques gebakken en ’t Gouden Frietje uit Sint-Amands verkocht badges. De gemeente Buggenhout verkocht warme deurmatten, een mama uit Berlare maakte kerstkaarten en kerstfiguurtjes om te verkopen en een kleuterschooltje uit Sint-Niklaas schonk de opbrengst van een kerstdrink aan Blijdorp. Tot slot lanceerden cultuurcentrum De Biekorf en het gemeentebestuur van Lebbeke een nieuw initiatief: ‘t Zotste Bod. Geïnteresseerden konden bieden op allerlei leuke spulletjes, allemaal geschonken door artiesten die het voorbije seizoen in De Biekorf of tijdens Lebbeke Wintert op het podium stonden.
Momenteel zijn we alle centjes nog aan het natellen maar we willen alvast iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen van harte bedanken om deze acties tot een groot succes te maken!